dieren en insecten

angst voor wormen, slangen, bijen en wespen, muizen, spinnen, honden, katten etc..

Moderator: Jenny_

Berichtdoor piepelien » 14 dec 2000 22:15

spinnen
piepelien

spinnen

Berichtdoor seabird » 23 okt 2001 22:52

hoi, jammer dat je niets geschreven hebt (?)
Ik was eigenlijk zeer nieuwsgierig naar eventuele angst voor spinnen onder mensen. Ikzelf ben zeer, zeer bang voor spinnen. Het 'engst' vind ik de gewone binnen huisspinnen; ineens zitten ze ergens, doodstil hangen ze in een hoekje, ik walg werkelijk van (vaak) grote huisspinnen. Het vervelende is dat het me belemerd, sommige dingen durf ik niet (bij anderen thuis) omdat ik bv. een spin heb gezien, een trap oplopen is al een persoonlijk drama bijna, waar een spin in een hoek hangt (je zou je nek nog breken mocht het beest naar beneden vallen).
Het valt me op dat er maar weinig mensen zijn die deze (diepe) angst delen, wat ook niet hoeft natuurlijk, maar het wordt ook vaak als kinderachtig afgeschilderd (een kind is er bang voor, een volwassen vrouw toch niet?!! grow up!)
Toch wil ik er dolgraag van af komen, zijn er mensen die een soort therapie (met 'echte' spinnen) hebben gevolgd? Ik zou het heel graag willen weten, ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik heb me ook altijd afgevraagd waar deze angst, in het algemeen, vandaan komt (mocht dit uberhaupt te beantwoorden zijn, waarschijnlijk per persoon verschillend)
seabird

spinnen angst

Berichtdoor snnrdib » 03 nov 2004 19:52

Hallo ik ben ook doodsbang voor spinnen. ik ben zelfs eens een keer van de trap af gevallen doordat ik een bak op tilde die op de trap stond, die wou ik naar zolder brengen en ik was halferwege de trap toen ik in de bak keek en daar zo'n grote zwarte spin in zag zitten ik schrok zo dat ik zo van ellende naar beneden kukelde.
Ik durf ze ook niet dood te maken ik vind ze verschrikkelijk eng.Als ik ze alleen al zie dan word ik al erg bang.
Bij ons in de buurt was een keer een spinnen tentoonstelling dus ik dacht ik ga daar heen, dan kom ik mischien van mijn angst af!!! Nou mooi niet dus, ik ging met trillend en bezweet lijf naar binnen. ik heb daar met heel veel angst een vogelspin op mijn hand gehouden, ik had geen zweetdruppel meer over oooohh wat was dat vreselijk. Dus ik dacht ha nu ik dit gedaan heb durf ik ook wel gewoone spinnetjes op te pakken en ben ik niet meer bang....Nou mooi niet dus ik ben er nog steets doods bang voor, het heeft niets geholpen om zo van mijn angst af te komen.En ik doe het nooit van mijn leven weer, echt niet als zou ik er schat rijk mee kunnen worden nog niet. Dus ik weet niet hoe we van die angst af kunnen komen helaas. groetjes van boterbloem
snnrdib

Berichtdoor stranger-in-this-world » 22 jul 2008 00:13

ja hier nog 1 , spinnen..
spinnen zijn allerengst
maar elk ander insect , kruipend of vliegend vies beest.. ben ik als de dood voor..

ik durf spinnen ook niet de vermoorde hoor, als ik ze zie krijg k bijna hartattack ofzo, sta verstijft stil of ren heeeeeeeeel erg snel weg

maar wespen vind ik zo eng uhl uhl
en torren bahhh

eng al die griebels :P
stranger-in-this-world

Keer terug naar Dieren en insecten