spinnen

angst voor wormen, slangen, bijen en wespen, muizen, spinnen, honden, katten etc..

Moderator: Jenny_

Berichtdoor benzine1 » 22 jan 2003 14:57

hallo allemaal
Ik ben als de dood voor spinnen om het woord in te typen vind ik al een crime.Nu is het gelukkig een rustige periode voor me maar als het weer omslaat en vooral de maanden juni, juli, augustus begint het weer dan ben ik voortdurend op mijn hoede en ben dan constant aan het hyperventileren.
Dit beinvloed mijn hele leven vooral dan de zomermaanden.
En alsof ze het weten brengen ze mij ook altijd wel een bezoekje,met als resultaat gewoon flauwvallen dit is een heel erg groot probleem voor me,waar ik nu al mee bezig ben
Heeft er iemand tips of wat dan ook,want ik wil ook graag genieten van een zomerdag(avond)
alvast bedankt
Jolanda
benzine1

Berichtdoor daphne » 29 jul 2003 16:04

ik ben er ook heel erg bang voor
neem aan dat ze in je slaapkamer komen?
ik kijk ook altijd voordat ik ga slapen me kamer door vooral bij het raam anders kan ik niet slapen
heb sinds 3 weken een hor voor me raam, dat heb ik gedaan omdat ik daarvoor me raam nooit open deed omdat ik bang was dat er spinnen naar binnen kwamen.
sinds ik die hor heb kan ik me raam wel open doen, en heb geen last van spinnen.

groetjes daphne
daphne

Berichtdoor merlin » 22 aug 2003 13:33

Hey allemaal!

Ik ben ook als de dood voor spinnen! Ik durf ze niet dood te slaan of wat dan ook, ik krijg alleen al kriebels als mensen over spinnen praten. Bij mij gaat het nog niet zo ver dat ik flauwval als ik er een zie maar ik heb wel slapeloze nachten. Ik heb namelijk vaak dat ik 's nachts wakker word dat ik gewoon zeker weet dat ik een spin zie en dan vlieg ik uit mijn bed doe alle lampen aan en ga de spin zoeken. maar zodra ik de lampen aan heb en naast mijn bed sta weet ik dat ik het me weer verbeeld heb! Toch ga ik alles na zoeken om toch zeker te zijn dat er geen spin is. Als ik dan uiteindelijk toch weer in mijn bed lig, durf ik niet meer te gaan slapen, want strax was er toch een spin.... Ik word er gek van en wou dat ik een manier had om het te laten stoppen!

Merlin
merlin

Spinnen als huisdier

Berichtdoor ttsgosadow » 09 sep 2003 09:33

Ik heb zelf spinnen, 5 prachtige vogelspinnen. Het zijn echt mooie beesten. Ik snap niet hoe mensen spinnen eng kunnen vinden. Als je ze een holletje ziet maken, en je ze ziet rondslepen met aarde zijn het echt erg leuke beestjes.

Verder zijn ze erg rustig, doen ze geen vlieg (bij wijze van spreken dan) kwaad. Ik hou echt van mijn spinnies :)

Misschien door spinnen te bekijken, en te zien dat het heel normale diertjes zijn, dat jullie iets van de fobie kwijt kunnen raken? Ik heb vrienden van mij overtuigd dat spinnen toch wel leuke beestjes zijn, ook al vonden ze eerst spinnen vies enzo. Nu zijn ze toch ook wel van mening dat het leuke beesjes zijn.

Ik vind het net kleine knuffelbeestjes, ze zijn net pluisjes :)

dg
Tim
Sometimes you're the bug,
Sometimes you're the windshield.
ttsgosadow

Berichtdoor ron18 » 29 maart 2004 14:12

ik schijt ook in m'n broek voor spinnen blegh wat een enge beesten, en waarom ik dat heb...uuuh ooit toen ik een jaar of 6 oud was, had een grote kruispin mij in m'n duim gebeten(nu zou ik keihard lachen omdat dat heeeeele kleine beetje gevoel dat je van zo'n spinnenbeetje krijgt)
maargoes sindsdien vind ik ze ook erg eng, ook al weet ik dat het alleen de uitstraling is waarvoor je bang hoeft te zijn, want idd spinnen zijn eigenlijk heel leuk, en ze doen niks
maargoed ik heb er nou ook weer geen superfobie ofzo voor, maar ik vind het niet echt lekkere beestjes:)
We sporten en eten gezond om ons lichaam gezond en gespierd te krijgen, anabolen zijn ongezond en onnatuurlijk.

Ook onze geest heeft voeding en training nodig om optimaal te kunnen functioneren, anti depressieva zijn ongezond en onnatuurlijk.
ron18

Berichtdoor berangimw » 16 dec 2004 17:03

hier nog zo'n figuur die het in zijn keel voelt kriebelen als er een spin te dichtbij komt!!!
:shock:
ik ben er als de dood voor. als ik naar een toilet ga...any toilet kijk ik altijd eerst goed rond of er niets in een hoekje zit. zelfde verhaal bij elke badkamer en slaapkamer....hij MOET eerst geinspecteerd worden voordat ik er rustig kan vertoeven.
ik raak ze niet aan, ik maak ze niet dood....tenzij ik in een hele stoere bui ben (komt eens in de honderd jaar voor).

toch vind ik ze ook erg mooi. ze fascineren me op de een of andere manier.
als ik buiten loop in de zomer ben ik standaard op mijn hoede maar als ik er eentje zie op een afstandje ga ik ook vaak even ernaar staan kijken. vol afgrijzing maar vol interesse tegelijk.
ik kijk dolgraag programma's op tv over spinnen en als ik in de dierentuin ben ga ik ook altijd even naar de reptielenafdeling waar de grootste spinnen ter wereld vaak gehouden worden.
zolang ze op veilige afstand zitten, op tv zijn of in een kooitje zitten vind ik ze machtig mooi.
ik wordt pas bang van ze als ze mij aankunnen.

tja en als ik onverwacht een megagrote spinnenfoto in een tijdschrift zie staan krijg ik ook direct kriebels en ga ik zweten....

vreemde wezens toch.....die acht-potige monsters.

kus
karin
berangimw

Berichtdoor stranger-in-this-world » 22 jul 2008 00:10

ogh
ik ben ook zo bang voor spinnen
me hele leven al
ielll
ook al is die iniininini mini klein IK BEN WEG!!
(krijg nu toch een enorme kriebel op me hoofd , goh hoe zou dat nou komen :P )
stranger-in-this-world

Keer terug naar Dieren en insecten