wespenfobie overwonnen

angst voor wormen, slangen, bijen en wespen, muizen, spinnen, honden, katten etc..

Moderator: Jenny_

Berichtdoor Natash » 20 aug 2002 08:08

Hallo allemaal,

Mijn leven lang ben ik panisch geweest voor wespen. Als er een in de buurt kwam, sloeg ik acuut op de vlucht.
Twee jaar geleden bereikte ik een dieptepunt toen ik zelfs door deze angst begon te hyperventileren.

Sinds kort ben ik echter van mijn wespenfobie af. Hoe?

Het begon met een boek van Joseph Murphy; "De kracht in jezelf". Vervolgens las ik het boek van Wayne Dyer; "Willen is kunnen".
Deze typische "geluksboeken" zou ik vroeger nooit hebben gelezen, aangezien ik ze altijd vaag en zweverig vond. Laatst dacht ik echter: baat het niet, dan schaadt het niet, dus heb ik ze doorgespit.
Kort samengevat is het bericht: door positief denken, wordt je een positiever persoon. Hierdoor voel je je goed, en dit straal je weer uit naar je omgeving die daar weer positief op reageert. Héél cliché natuurlijk, maar ik moet toegeven dat het voor mij werkt.

Zo heb ik ook het object van mijn fobie, de wesp, benaderd.

Onlangs gingen we in een restaurant wat eten. Door het mooie weer stonden de deuren er open, waardoor er wel een stuk of 10 wespen rondvlogen in de betrekkelijk kleine ruimte.
Mijn man wilde het etentje afzeggen, dit om mij tegemoet te komen. Ik besloot echter te blijven door mezelf te overtuigen van het feit dat ik me volkomen ontspannen zou voelen bij de betrokken wespen, en dat het personeel dat er rondliep immers óók niet voortdurend gestoken werd.

Dit werkte! Ik heb heel relaxed mijn maaltijd genuttigd, dit terwijl de wespen soms op mijn bord kwamen zitten. Ik wuifde ze gewoon weg. Het hele gebeuren heeft zo´n gunstige invloed gehad op mijn zelfvertrouwen, dat ik sindsdien geen enkele wesp meer uit de weg ben gegaan. Het is zelfs zo dat ik ze in veel mindere mate tegenkom.

Ik ben heel blij dat ik bovengenoemde stappen heb ondernomen, en ik kan het iedereen aanraden om het te proberen. Je hebt niks te verliezen.
Natash

Berichtdoor Danielle » 21 aug 2002 07:09

Goed hoor!
Groetjes, Danielle
Danielle

wespenfobie

Berichtdoor Philline » 28 dec 2002 17:27

Super, GEfeliciteerd.

ik ben welbang voor wespen omdat ik er allergisch voo rben, nou ja voor de steek van hun, zwel helemaal op

het is geen fobie, maar probeer ze wel uit de weg te gaan,

maar super van je ,
Philline

Berichtdoor fjdpm » 26 jan 2005 20:36

:cry: Hoi,
Ik heb ook een enorm erge angst voor wespen en bijen,maar wat ik ook probeer,mij lukt t niet om er van af te komen.Het is zelfs zo erg dat ik er al weer tegenop zie dat het zomer word dalijk.Ik vermijd nu terasjes,strand en pretparken,omdat ze daar het vaakst zijn,en ik me niet kan ontspannen dan.Ik vind het heel erg nu ,vooral omdat ik een dochtertje van bijna 2 heb. Ik ben bang dat zij me angst overneemt.
Ik overweeg om naar een hynotherapeut te gaan.Wie weet kan die me helpen.Maar vind dat ook wel eng,omdat je dan van de wereld(onder hynose) ben,en kunnen ze van alles met je doen.Wie heeft hier ervaring mee? Naar wie kan ik het beste gaan?
Groetjes, Sam
fjdpm

Wespenfobie voorbij!

Berichtdoor anoniem-1984 » 09 feb 2005 22:26

Hoi Sammeke,

ik weet wel een vrij goede therapeut ik ben er onlangs geweest om mijzelf van mijn spinnenfobie , die ik nu al zo'n 10 jaar lang al heb,af te helpen...ik kon niet eens een plaatje meer van ze bekijken of ik begon al haast te hyperventileren. Maar weet je wat het beste van alles is ik ben er volledig vanaf...sterker nog ik heb er onlangs nog eentje in een glazenpotje de deur uitgezet! Te gek gewoon en dat binnen 2 sessies. :P

Ik kan hem je alleen maar aanraden hij heeft al meerdere mensen met dergelijke fobieen geholpen.
Wil je zijn e-mail/of adres eventueel dan mail me, wie weet heb je er ook baat bij.

Groetjes,
Frankie.
anoniem-1984

Berichtdoor Lisjuh » 27 jul 2008 23:10

Ik heb best angst voor wespen,maar dat komt ook omdat ik er een keer ben door gestoken in m'n bovenlip,en 1x heb ik bijna een wesp in m'n mond gehad,ik ben wel vaker door een wesp gestoken,daardoor heb ik het dus ook echt niet opm wespen,bang dat ze weer steken
Afbeelding
Lisjuh

Keer terug naar Dieren en insecten