wat kan ik doen?

Discussieer over onderwerpen als Anorexia, Boulimia of eetdwang

Moderator: Jenny_

Berichtdoor marijke80 » 23 maart 2004 01:28

Hey,

Ik heb zelf geen eetstoornis, maar ik vermoed een vriendin van mij wel. Ze wordt met de dag magerder & verzint telkens er haar wordt gevraagd om iets te gaan eten wel iets om niet mee te moeten... Het is echt duidelijk dat er iets met haar mis is. Enerzijds blijft ze altijd vrolijk en doet of er niets aan de hand is. Maar anderzijds is het echt niet meer normaal te noemen hoe ze er uit ziet.
Wat kan ik voor haar doen? Ik veronderstel dat het niet helpt om gewoon te zeggen dat ze moet eten... Ik voel me zo schuldig als ik dat gewoon zie gebeuren en niets kan doen.

ik hoop dat iemand die ervaring heeft met dergelijke situatie me wat raad kan geven...
marijke80

Berichtdoor lintje » 23 maart 2004 14:52

stapje één is denk ik dat je eerst heel vertrouwd met haar alleen eens een goede babbel houdt, en dat je dan ook zegt wat je denkt dat er met haar aan de hand is (anorexia zou ik gerust zeggen!) En verwijt haar niets, verplicht haar idd niet tot eten , maar zeg haar dat ze bij jou terecht kan . De kans is immers groot dat er een onderliggend probleem is, zoals bv een slechte relatie, thuissituatie of erge onzekerheid en depressie,...
Geef haar het gevoel dat ze ergens terecht kan met haar emoties.
Ps: hoe oud is ze?
Lintje xxx
het is te nemen of te laten
lintje

Berichtdoor marijke80 » 23 maart 2004 15:42

24 jaar
marijke80

Berichtdoor lintje » 02 apr 2004 15:07

Dit vroeg ik omdat als zij in de pubertijd zou gezeten hebben, dat ook mee kan spelen.
Maar dit is dus al niet het geval... nee ik zou dus eerst en vooral niet constant over haar gewicht ed bezig zijn, misschien weet je wel wat er werkelijk kan "knagen", het onderliggend probleem zal aangepakt moeten worden.
Lintje xxx
het is te nemen of te laten
lintje

Berichtdoor marijke80 » 04 mei 2004 23:16

alvast bedankt voor jullie reacties en goeie raad
marijke80

Keer terug naar Eetstoornissen en eetdwang