ik weet niet wat precies heb, kunnen jullie me helpen?

Discussieer over onderwerpen als Anorexia, Boulimia of eetdwang

Moderator: Jenny_

Berichtdoor Zangeresje » 24 jan 2004 00:15

Hey!

Zoals je aan mijn nick kunt zien ben ik dus een zangeres, ik kom op tv...enz...
Ik denk dat ik het volgende probleem niet zou hebben had ik geen videoclipjes enz moeten opnemen, geen fotosessies zou moeten doen, en niet naar domme feestjes van bekende mensen zou moeten gaan waar al die missen/modellen -die trouwens GRAATMAGER zijn- zich ook bevinden...

Ik ben helemaal niet echt dik: ik ben 1m60/1m65 en weeg nu 52 kg, ik heb er altijd normaal 50 gewogen, maar dus sinds de winter geraakt die 2 kg er niet meer af.

Ik voel me altijd zo dik, heb het gevoel dat ik veel te veel cellullitis heb, en als ik binnenkort zo'n fotoshoot ga moeten doen-heb nog nooit dergelijke fotoshoots gedaan-voor zoiets als P-magazine (in lingerie), dan ga ik me enorm slecht voelen.

Ik ben trouwens niet alleen een zangeres zoals zovelen, ik ben volledig bezig met muziek, speel piano, dans, schrijf muziek, produce muziek, studeer,..maar heb daarom ook niet veel tijd meer over om nog te sporten, geraak overstresst en heb dan last van constipatie.

Ik eet ook veel meer dan al die anderen uit mijn klas: als mijn vriendje al genoeg gegeten heeft, eet ik hoedanook door!!!Die andere meisjes uit mijn school eten gewoonweg broodjes terwijl ik altijd 2x warm eet per dag of toch 1x op school en erna soep thuis of zo...Ik schrok alles op, en heb dan weinig zelfvertrouwen, en kots dan soms alles uit...-maar helemaal niet regelmatig-

Weet je wat het is?? Ik wil mij zo graag meten aan die andere modellen enz... want die internationale ECHTE beroemde zangeressen zijn zoooooo slank en mooi en STRAK vooral!!! Terwijl ik nu ook op punt sta van door te breken in het buitenland...Ik wil mij daar zo aan meten, maar het lukt maar niet om af te vallen..

Ik weet dat dit misschien allemaal enorm verwarrend klinkt, maar zo voel ik me ook, en ik hoop dat iemand van jullie door al die woorden hier misschien een rode draad ziet, en me kan zeggen wat ik zou moeten doen...

Ik moet namelijk een beetje aan dat schoonheidsideaal tippen omdat iedereen zo is eenmaal je echt professioneel internationaal wil gaan...HATELIJK, Marilyn Monroe was toch ook mooi???

ALvast bedankt voor de reacties.
Zangeresje

Berichtdoor schipper » 30 jan 2004 09:22

Ik begrijp het niet helemaal. Jij hebt zelf toch gekozen voor het leven dat je nu leidt.
schipper

Berichtdoor schipper » 30 jan 2004 16:11

Ik bedoel dat je er voor kan kiezen om het wat rustiger aan te doen.
schipper

Berichtdoor lintje » 06 feb 2004 14:27

hoi!
Eerst en vooral: meet je niet aan al die supermagere modellen die er zo strak uitzien (die hebben er plastische chirurgie en veel verstoppende make -up opzitten).
Erg veel is fake, dat zou jij toch moeten weten? Trouwens, 52 kilo is een perfect gewicht, zelfs iets te mager, ga maar eens vragen aan je huisarts, die zal je bmi bevestigen. Is het niet belangrijker gezond te zijn , dan ongelukkig en te mager.... ik zou als ik van jou was eens naar een therapeute gaan.
Je kiest natuurlijk zelf voor dit vak, maar ik denk dat het erg belangrijk is dat je je goed verzorgt (= fatsoenlijk eet) wil je die zware job lang en fatsoenlijk kunnen volhouden.
En ik dacht vroeger ook steeds dat er iets mis was met mn eetpatroon als ik mn vriendinnen zag. Maar als je je gewicht bekijkt, is er niets om je zorgen over te maken, integendeel. Je ziet ze alleen op school , wie weet wat ze thuis niet afsnoepen!
Ik zou in ieder geval hier iets aan doen, want als je te lang wacht, is het mss al te laat, en met een eetstoornis kan je je werk wel vergeten ....
Succes en hou je goed, doe er iets aan!
Liefs van Lintje die zelf anorexia heeft gehad.
het is te nemen of te laten
lintje

Berichtdoor sanderja » 26 okt 2004 02:52

Ik heb wel eens gehoort dat er geen lelijke mensen zijn, alleen maar onvergevelijke toeschouwers. Ik weet niet of je daar iets aan hebt, maar ja als je zangeres bent dan wordt er tegenwoordig veel naar je uiterlijk gekeken. 52 kilo is een perfect gewicht, maar ik vind, persoonlijk, dat je niet mensen moet bestempelen op hun gewicht

mazzel,
martijn
sanderja

Berichtdoor schipper » 28 okt 2004 23:47

Hoe kan je nou zeggen dat ze een eetverslaving heeft? Dat gewicht een probleem voor haar is, beroepsmatig, wil toch niet zeggen dat ze ze een eetverslaving heeft?
Bij haar lengte heeft ze juist een prime gewicht!!!!
Zo negatief over zoiets goeds.
schipper

Berichtdoor lintje » 08 nov 2004 16:54

nee hoor, naar wat ze zelf beschrijft, is nog niet duidelijk of het om een eetverslaving gaat!
Want twee keer op een dag warm eten is niet hetzelfde als een verslaving.
En "schrokken": mss vind ze van zichzelf dat ze schrokt, maar naar wat ze eet, is het juist helemaal niet zo veel.
Ik eet ook normale porties, maar schrok ze ook binnen. Iemand met een eetprobleem gaat ofwel schrokken, ofwel erg traag eten vaak.
Het braken achteraf is natuurlijk een minder goed teken...
Zangeresje, hoe is he nu met je??
Lintje xxx
lintje

Keer terug naar Eetstoornissen en eetdwang