ik heb toch geen anorexia?

Discussieer over onderwerpen als Anorexia, Boulimia of eetdwang

Moderator: Jenny_

Berichtdoor Zoë » 23 dec 2003 19:57

Mijn ma is bang dat ik anorexia krijg,een paar mensen zeggen dat ik moet oppasen of ik word TE dun.. ik snap eingelijk niet waarom...ik ben 1,66 m en weeg 46,7
.. zodus ben ik maar testen gaan afleggen op het internet, de meeste zeggen dat ik eetstoornissen kan hebben.. ik snap dit niet, ik eet 's morgens niet, drink veel en ga veel naar't wc, ik doe ook veel aan sport, ik lust bijna niets..dat hebben er toch meer? soms heb ik de drang om vanalles binne te spele waar ik later zeer veel spijt van heb en de dagen er na bijna niets eet. ik weet niet wat te doen, ik ben toch niet mager? iemand heeft me hier heel hard over doen laten nadenken, dat ik het gewoon niet meer weet.. kan iemand mij helpen?
XxXXXxXxXxXxXXxXxxx
Zoë

Berichtdoor lintje » 23 dec 2003 21:00

hey Zoé
ik weet niet hoor, maar:
meen je dat nu dat je denkt geen eetstoornis te hebben?
Wie 's morgens niet eet, en veel (té) veel drinkt, en erg veel sport, en 46 weegt heeft een probleem, is het niet anorexia, dan is het een ander (eet)probleem.
Twijfel je?
De oplossing is dan niet op het net te vinden, maar bij de dokter!!!!
Ik betwijfel ook een beetje of je dit wel meent. Als jij niet ongerust bent, maar je ma zogenaamd wel...
Wie anorexia heeft zou al niet zo gul in de mond nemen of zij anorexia heeft.
Groetjes , Lintje xxx
het is te nemen of te laten
lintje

Berichtdoor schipper » 24 dec 2003 08:28

Misschien heeft je moeder wel gelijk, misschien ook niet.
Zoë, ga naar je huisarts. Die kan je een boel vertellen.
Internet is een plek om informatie te verzamelen, maar geen plek om een zelfdiagnose te maken of te krijgen. Ook niet met die testen.
Zegt je huisarts dat je anorexia of een andere eetstoornis hebt, dan is dat toch geen ramp. Dat verandert namelijk helemaal niets. Tenzij je daar zelf besluit wat aan gaat doen. Wat me verstandig lijkt.
schipper

Berichtdoor kieketje » 27 dec 2003 12:51

ik hoop voor jou van niet!!

maar raadpleeg eerst een dokter of psychiater. die zal je wel verstaan.

veel succes

xxx

tine
why can't i just be normal
kieketje

Keer terug naar Eetstoornissen en eetdwang