slik en stikangst

Discussieer over onderwerpen als Anorexia, Boulimia of eetdwang

Moderator: Jenny_

slik en stikangst

Berichtdoor Esmeralda » 15 jan 2001 10:16

Hallo, ik ben op zoek naar iemand die ook slik- en stik angsten heeft. Misschien kunnen we hierover babbelen?
Esmeralda

slik en stik

Berichtdoor rogier » 02 dec 2001 19:44

Ik heb hier ook wel eens last van, niet vaak, maar ik heb eigenlijk ook allerlei kleine fobietjes vanwege mijn onzekerheid.

Dan heb ik momenten waarop ik gewoon heel lang kauw op mijn voedsel omdat ik anders bang ben dat ik stik als ik slik.
rogier

Berichtdoor Lause » 21 nov 2003 18:51

Komt me zo bekend voor dit. Toen ik 16 was, ben ik een keer bijna gestikt in een snoepje. Ik heb iets van 10 seconden geen adem kunnen halen, en dat is op zo'n moment ECHT lang!
Daarna heb ik bijna een jaar lang een stikfobie gehad. Ik woog op een gegeven moment bijna niks meer, omdat ik alleen nog maar vloeibare dingen kon eten. Ik had mezelf aangepraat dat ik die wel door kon slikken. Ik kauwde altijd heel lang op mijn eten en als niemand keek, spuugde ik het stiekem uit. Als ik soms probeerde te slikken, kneep mijn keel zich automatisch als een soort reflex helemaal dicht. Daardoor kon ik gewoonweg ook echt niet slikken.
Ik vond het vreselijk en zag zelf ook wel hoe mager ik werd. Het is uiteindelijk vanzelf over gegaan. In dezelfde periode dat ik ook stopte met het roken van joints. Ik denk ook wel dat dat er een beetje mee te maken had.
Ik ben nu bijna 24 en de periode waar ik het over heb, ligt dus alweer een tijdje achter me. Ik zit weer op een normaal gewicht en ben niet meer bang om te stikken. Heel af en toe voel ik het nog wel eens op komen, maar dan zeg ik gewoon tegen mezelf dat ik niet zo achterlijk moet doen.
Ik hoop dit nooit meer mee te maken, want het beheersde op een gegeven moment mijn hele leven....
Iedereen die hetzelfde meemaakt wil ik veel succes wensen. Als je er zelf niet uitkomt, wees dan niet bang om hulp te zoeken!
xxx
Laura
Lause

slik en stikangst

Berichtdoor freggel » 28 nov 2003 12:59

hey

ik heb hier sinds enkele maanden ook last van. Ik zit met stress die zich op mijn stembanden heeft gezet en waardoor ik het gevoel heb dat ik constant met een krop in de keel heb. heb jij soms enige hulpmiddeltjes om toch te kunnen eten want door mijn probleem heb ik nu ook nog anorexia opgelopen en ik heb nog geen zin om dood te gaan dus please reageer op mijn reactie.

freggel. 23m
freggel

slik en stikangst

Berichtdoor freggel » 28 nov 2003 13:00

hey

ik heb hier sinds enkele maanden ook last van. Ik zit met stress die zich op mijn stembanden heeft gezet en waardoor ik het gevoel heb dat ik constant met een krop in de keel heb. heb jij soms enige hulpmiddeltjes om toch te kunnen eten want door mijn probleem heb ik nu ook nog anorexia opgelopen en ik heb nog geen zin om dood te gaan dus please reageer op mijn reactie.

freggel. 23v
freggel

Berichtdoor IkStikNietMeerMaarEet! » 23 jun 2004 09:31

Ik herken veel in bovenstaande reacties.
Toen ik 5 was ben ik bijna gestikt in een knikker.. dat kan ik me nog wel herinneren dat moment.
Vorig jaar bij PF geweest, dat heeft veel geholpen. Eten met de spiegel doet wonderen. Inmiddels heb ik 1x keer in gezelschap zonder angst mijn bord leeggegeten, dit had ik nog nooit van mijn leven gedaan. Die ene keer wel is helaas gevolgd door weer talloze malen dat het niet lukte en ik verkrampt aan tafel zat. Ik ben al dun, zo kom ik dus nooit aan. Ben 34 jaar, vrouw en single. Sociaal leven is ook lastig want je kunt nooit uit eten gaan.. Als ik dreig te stikken volgens mijn beleving, grijp ik dingen vast wat natuurlijk geen gezicht is en dan zie je mensen kijken, voel je je nog opgelatener...
Simone
IkStikNietMeerMaarEet!

Berichtdoor IkStikNietMeerMaarEet! » 04 jul 2004 21:03

Jazeker, toen ik 5 was ben ik bijna gestikt in een knikker..Ook ik ben toen op mijn kop gehouden.
Een en ander speelde zich af op een kindervakantieboerderij te Ermelo, waar ik verbleef toen mijn ouders op reis waren. Het onroert me om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n achtergrond!
Dank voor je reactie, ik heb er veel aan!
Sterkte en tot mails
Simone
IkStikNietMeerMaarEet!

Berichtdoor IkStikNietMeerMaarEet! » 09 jul 2004 20:39

sorry maar ik ben esmeralda niet!
IkStikNietMeerMaarEet!

Volgende

Keer terug naar Eetstoornissen en eetdwang