wat moet ik ermee ?

Discussieer over onderwerpen als Anorexia, Boulimia of eetdwang

Moderator: Jenny_

Berichtdoor schipper » 11 jul 2004 20:29

Snoepen is de enige manier om te blijven leven, zonder te eten. Je suikerspiegel blijft redelijk goed en je kan even door en je komt niet aan.

Het bevordert het leren eten niet. De zin om te eten ook niet. Het bevordert de smaak van eten ook niet. "Het gaat toch goed met me, ik val toch niet om."
Ik kan het zelf met snoepen alleen ook een hele tijd volgehouden, het verschil is dat ik geen anorexia meer heb en die vriendin van jou wel. Ik kan tot op zekere hoogte zelf besluiten weer redelijk normaal te gaan eten, zij zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat ze weer normaal gaat eten. Ik ben bang dat de begeleiding gelijk heeft en dat het beter voor haar is als ze geen snoep meer kan krijgen, zodat ze een beter eetpatroon kan krijgen, en uiteindelijk wil krijgen.

Snoep werkt voor iemand met een eetprobleem als een drugs, ze gaat zich goed voelen, voor een hele korte tijd. Je kan wel raden wat daarna komt, ze zal zich schuldig voelen, ziek wellicht omdat haar lijf de snoep niet aan kan. daarna zal ze zichzelf weer geen echt eten gunnen omdat ze vind dat ze het niet verdient heeft, omdat ze vind dat ze slecht gehandelt heeft, omdat ze alweer calorien heeft, omdat ze zich zo slecht voelt.

Ik denk dat het beter is om geen snoep meer voor haar mee te nemen.

Succes daar trouwens, ik heb een paar andere stukken van je gelezen, ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je wat beter gaat voelen.
schipper

Berichtdoor lintje » 18 jul 2004 09:53

Bij ons tijdens mijn opname mochten we ook absoluut geen eten verstoppen op de kamer.
Dit was voornamelijk omdat dan niet duidelijk het voedingspatroon kan gevolgd worden. De bedoeling van die opname is immers van die controle die je hebt over eten juist af te geven .
Er moet vertrouwen komen komen bij die mensen dat als ze hun controle afgeven dit juist NIET zorgt voor escalatie.
Stel dat ze juist een tussendoortje stiekem gelaten heeft, of bv niet alle boterhammen opgegeten heeft tijdens de broodmaaltijd, dan zakt hoogstwaarschijnlijk haar gewicht en zal ze, wil ze geen sancties krijgen stiekem moeten snoepen.
Maar als ze het opgegeven eetpatroon volgt, zal ze dit juist niet moeten doen!

Dus idd: geen snoep kopen is het beste !
grts , Lintje xxx
het is te nemen of te laten
lintje

Keer terug naar Eetstoornissen en eetdwang