wel of geen burnout?

Gewoon opgebrand zijn.
Dit uit zich in futloosheid, zich nauwelijks nog kunnen concentreren, moeheid, chaos in denken, soms huilbuien en wél willen en toch niet kunnen.

Moderator: Jenny_

wel of geen burnout?

Berichtdoor mamasita » 18 okt 2010 06:56

Hallo,

net een heel verhaal geschreven.. is het verdwenen en zal het nog even kort opschrijven.
Sinds een week heb ik een Burnout, tenminste dat zegt de HA en ben ook doorverwezen naar een psycholoog.. die zegt het ook. Reden hiervoor is: hele vervelende leidinggevende en natuurlijk ook mijn eigen gedachten.
De afgelopen week heb ik een beetje apathisch voor me uit zitten staren en voelde leeg.
Verder nog last van stemmingswisselingen maar het valt me op dat ik nu wel beter slaap, sinds ik dus niet meer hoef te werken. Ook de dialogen die ik in mijn hoofd met het werk heb gehad, lijken iets af te nemen.
Nu voelt mijn hoofd wel weer aan, alsof ik verder kan mijn volgens mij is mijn lijf niet zover. Het huishouden is me teveel maar toch voel ik me alsof ik mijn dagelijkse bezigheden wel weer kan oppakken. Klopt het dan wel dat ik toch een BO heb of is het gewoon ordinair "schoolziek" zijn?
Vorige week voelde het alsof de stoppen bij me zijn doorgslagen met hartkloppingen en hyperventilatie, dit gevoel heb ik overigens daarna niet vaak meer gehad.
Kan iemand mij antwoord geven?

gr
mamasita

Re: wel of geen burnout?

Berichtdoor stuifzand » 23 okt 2010 20:22

bij een burnout ben je te lang door gelopen met je problemen en heb je je grenzen overschreden
psychisch en of lichamelijk en raak je daarvan in een depressie
het zou een burnout geweest kunnen zijn dat weet ik niet
maar ik denk eerder dat je het niet meer ziet zitten op je werk
vanwege wat jezelf al aangaf je leidinggevende sommige mensen kunnen je helemaal gek maken
misschien word het tijd voor een goed gesprek met een kenner of anders een andere leidinggevende zoeken

gr....
stuifzand

Keer terug naar Burnout - De gewone vorm