Hallo,ik ben nieuw hier

in vrijwel alle situaties bang, de angst is dus niet meer situatieafhankelijk en er kan op ieder moment en iedere situatie zomaar paniek ontstaan

Moderator: Jenny_

Hallo,ik ben nieuw hier

Berichtdoor Elisabeth » 27 jan 2007 12:51

Via het boek : "van Fobie naar vrijheid" ben ik op deze site terecht gekomen.

Ik heb sinds een aantal maanden paniekaanvallen waar ik erg van geschrokken ben.Ben altijd heel actief geweest in heel veel dingen.Ik heb altijd gewerkt,vrijwillig of betaald,stond altijd klaar voor anderen en van het een op het andere moment sloeg alles om.
Ik heb aldoor paniekaanvallen,als ik alleen ben,als ik moet autorijden ( alleen de gedachten eraan al) als ik naar buiten moet.Ik begrijp er niets meer van.Wil geen medicatie gebruiken en heb het boek gekocht van Fobie naar vrijheid,ben er pas in begonnen.

Het is een hele ommezwaai van vanalles doen naar niets meer kunnen zonder in een giga paniekaanval te belanden.Dood moe wordt ik ervan :(
Mijn omgeving begrijpt het niet,ik ..die altijd klaar stond voor iedereen,die nu de deur niet meer uit komt.Ik kom heel zelfverzekerd over,maar ben dat zeker niet (meer) .Het was heel moeilijk om mijn vriendenkring uit te legggen wat er nu aan de hand was, er is veel onbegrip.Maar ja een gebroken been kun je zien,maar dit.....Zelfs mijn man en dochter vonden het allemaal maar raar,alhoewel ze er nu wel een beetje aan gewend zijn( als je dat al zo noemen mag) ,is het nog steeds raar als ik plotseling zo'n aanval krijg ( zonder aanwijsbare reden)

Mijn wil is altijd sterk geweest,maar waar mijn wil nu is gebleven.....geen idee...er is zoveel veranderd in zo'n korte tijd.
Ik voel me eenzaam in mijn gevecht tegen mezelf,of moet ik het zo niet zien,maar zo voelt het wel.Ik wil hier vanaf!!!!!t liefst NU

Ik overweeg om een cursus mind tuning te gaan volgen.Maar hoe kom ik daar als ik niet eens meer naar buiten kan...laat staan auto te rijden.....

Ik loop continu tegen een muur en ben het meer dan zat!! Ik vind het erg voor mijn man en dochter,zij lijden hier het meest onder ,want ze begrijpen het ook niet.

Hartelijke groeten en een paniekvrije dag toegewenst!!!!!
Elisabeth
Laatst bijgewerkt door Elisabeth op 27 jan 2007 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
oordeel en veroordeel niet,maar luister actief naar wat die ander te zeggen heeft
Elisabeth

Berichtdoor Snowbleach » 27 jan 2007 15:17

Hallo en welkom hier op het forum!

Je verhaal klinkt me bekend in de oren. Het is inderdaad moeilijk uit te leggen aan de buitenwereld maar wat wel helpt is er veel over te praten en ze informatie laten lezen over wat je precies hebt (het benoemen). Hopelijk zullen ze dan beter begrijpen wat je doormaakt en je minder het gevoel krijgt dat je er alleen voor staat. Uiteindelijk is het wel een strijd tegen jezelf maar er is absoluut wat tegen te doen! Geef niet op!

Succes!
Snowbleach

Berichtdoor Anton » 01 sep 2007 06:39

Hoi

Probeer niet teveel te wanhopen......

Heb jaren lang last gehad van paniekaanvallen en zware fobieen en heb daar geruime tijd medicijnen voor geslikt.

Niet dat het nu helemaal weg is hoor... Maar ik durf weer de straat op (behalve heel drukke plekken) en mijn angst om te blozen is er soms nog wel.... Maar 't is niet zo allesoverheersend meer...

Goed in ieder geval dat je dit Forum gevonden hebt...

Groet Anton..!
Anton

Re: Hallo,ik ben nieuw hier

Berichtdoor winandus » 12 dec 2010 19:44

Hallo Elisabeth,

Ik las je bericht zojuist, omdat ik nu pas ben ingelogd op deze site,
jouw bericht is inmiddels bijna 4 jaar geleden, hoe gaat het nu met je?

Ik bespeur zelf sinds een tijdje ook dit soort paniekaanvallen en durf ook haast de deur niet meer uit,

als je dit leest, zullen we dan verder corresponderen

Groeten Winandus
winandus

Keer terug naar Neurose